Op marktplaats worden veel e-boeken aangeboden voor maar 1 euro. Zijn die verkopers strafbaar?

Soms worden ze aangeboden als 'backup':)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is die markt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog nooit gehoord van marktplaats.nl Sherpa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh...een virtuele

Het beste antwoord

Ik dowload mijn ebooks via de computer. Zowel de computer als de beide ebookreaders die wij gebruiken zijn aangemeld.

Veel boeken staan en op de computer en op beide ereaders.

Tot nu toe is daar nog nooit moeilijk over gedaan en mobipocket zegt je zelfs bij het aansluiten van de reader welke boeken je nog niet gedownloaded hebt op die specifieke ereader.

De readers en de computer staan wel op mijn naam geregistreerd en ik ben ook degene die de boeken koopt en leest. Maar dat kunnen zij toch niet weten?

Ook Mobipocketboeken gekocht via ebook.nl komen op je "account" te staan. De de boeken met restricted rights die niet (meer) in Europa geleverd worden daarentegen worden wel vermeld maar je moet ze wel downloaden via de site waar je ze gekocht hebt.

Hoe het met ePub gaat weet ik als de pakjesdienst van de Begische post stopt met staken en ik eindelijk mijn prs-6OO bezorgd krijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat mag natuurlijk niet. Je mag alleen maar een 'back up' hebben als je het origineel hebt aangeschaft. Dit is illegale handel, lijkt mij.
AWM
14 jaar geleden
ja dat is strafbaar. en ik denk dat het bedrog is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is strafbaar je zal altijd het origineel moeten hebben dan mag je wel een back up hebben