wat als een goede vriend/vriendin of familie uit het buitenland bij je blijft slapen en overlijd in jou woning! wie draait er voor de kosten enz.op?

dit vraag ik me af.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke kosten?

Antwoorden (2)

Ik weet niet welke kosten je bedoelt maar de meeste mensen hebben bijv een reisverzekering afgesloten. Als die persoon dat niet heeft zal hij teruggevlogen moeten worden en die rekening gaat naar de nabestaanden als de overledene geen verzekering heeft.

De ambassade van het land waar de overledene vandaan komt kan hulp bieden om alles te regelen maar jij zult geen abnormale kosten hebben.

De bron gaat over een situatie andersom maar daar kun je wel wat meer informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kan geen éénsluidend antwoord op gegeven worden, het is ook per geval verschillend.
Als het om een familielid gaat kan men de kosten van de begrafenis op de naaste familie verhalen als er geen verzekering is afgesloten.
Als het gaat om vrienden krijgt de overledenen een zogenaamde arme begrafenis (betaald door de gemeente).
Als derde mogelijkheid bestaat de mogelijkheid dat het land het lichaam repatrieert om het lichaam in het geboorteland te begraven.
In de twee laatste gevallen zal de betreffende overheid de kosten proberen te verhalen op de directe familie.