Mijn pakket is niet aangekomen, waar heb ik recht op?

Ik heb kleding besteld bij een beveiligersshop. En na dagen wachten heb ik het paketje niet ontvangen. T&t geeft aan dat ik het heb ontvangen en PostNL ook. Nu heb ik alleen mijn ander paketje ontvangen maar niet hetgeen wat ik moest hebben. De webshop wilt geen geld terug geven omdat in hun algemene voorwaarden staat dat hun niet verantwoordelijk zijn. Maar de wet koop op afstand geeft toch aan dat iedere webshop aansprakelijk is tot definitief is ontvangen? Met bewijslast. Want alleen maar een status is geen bewijs en dat ook nog zonder handtekening.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Weet je zeker dat het pakketje niet bij je buren is afgegeven? Dat doet postNL steeds bij mij en dan mij niet informeren. Kan ik zelf gaan uitzoeken welke flatbewoner het nu weer heeft aangenomen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat begrijp ik, erg vervelend. Ik heb de hele straat afgezocht.

Antwoorden (1)

Wetgeving gaat boven algemene voorwaarden, dus als de webshop zich daar op beroept staan ze niet sterk.

Artikel 7:11 van het Burgelijk Wetboek stelt namelijk dat de verkopende partij aansprakelijk is voor de verzending van het pakketje. Zij moeten dus kunnen aantonen dat dit pakketje ook echt bij jou bezorgd is!