Kan ik verplicht worden direct op een waarschuwingsbrief te reageren?

Ik krijg een brief met een voorstel maar werkgever wil dat ik binnen 24 uur reageer mag dat of heb ik wettelijk meer tijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Ivana
9 jaar geleden
Als je nader overleg wilt plegen met een buitenstaander, kan je dat even aan je werkgever melden. Een werknemer heeft ook rechten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is even lastig te zeggen, want je geeft niet meer informatie. WAt voor voorstel is het? Overigens is de werknemer meestal wel enigzins beschermd tegen te strikte deadlines als het gaat om contractuele aspecten van een dienstverband.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om beëindiging dienstverband
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je kunt reageren met het bericht dat je meer tijd wil. Voer ook redenen aan waarom je dat wil. Mocht het tot moeilijkhedebn komen dan kan de rechter dat wat makkelijker meewegen. Probeer ook deskundige hulp te zoeken via een vakbond, rechtswinkel of advokaat o.i.d. (Maar dat had je zelf vast ook wel al bedacht)

Antwoorden (1)

Eerste advies dat ik voor je heb: win z.s.m. advies in! Bij het juridisch loket, de vakbond, een bevriende jurist of iemand met een zeer goede kennis van het arbeidsrecht (zorg dat je echt goed advies krijgt, niet mensen die iets denken te weten op basis van onderbuikgevoelens).

Ik vermoed overigens dat dit valt onder misbruik van omstandigheden zoals dat jurisch heet, als het om een vaststellignsovereenkomst gaat. Rechters vinden dat je meer bedenktijd mag krijgen, als je zo'n overeenkomst voor je neus krijgt. Je hebt dus de mogelijkheid om meer tijd te vragen en daar heb je mijns inziens ook recht op. Er is al eens geoordeeld door de rechter dat vrijdag zo'n overeenkomst voor je neus krijgen en maandag moeten reageren te kort is. Maar het is even de vraag, wat je precies met waarschuwingsbrief bedoelt. Wat staat er in? Claimt de werkgever een dringende reden te hebben dat hij jou per direct moet ontslaan (beschuldigt hij je van diestal of iets dergelijks)? Biedt hij je een ontslagregeling aan? Wat is het precies?

Win z.s.m. deskundig advies in!
In de bron (op die site vind je meer uitspraken beknopt uitgelegd) vind je een zaak waarin de rechter oordeelde dat de bedenktijd onredelijk kort was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Handige internetadressen voor de vraagstelster zijn: www.juridischloket.nl en www.advocatenorde.nl.