Kan ik verplicht worden direct op een waarschuwingsbrief te reageren?

Ik krijg een brief met een voorstel maar werkgever wil dat ik binnen 24 uur reageer mag dat of heb ik wettelijk meer tijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerste advies dat ik voor je heb: win z.s.m. advies in! Bij het juridisch loket, de vakbond, een bevriende jurist of iemand met een zeer goede kennis van het arbeidsrecht (zorg dat je echt goed advies krijgt, niet mensen die iets denken te weten op basis van onderbuikgevoelens). Ik vermoed overigens dat dit valt onder misbruik van omstandigheden zoals dat jurisch heet, als het om een vaststellignsovereenkomst gaat. Rechters vinden dat je meer bedenktijd mag krijgen, als je zo'n overeenkomst voor je neus krijgt. Je hebt dus de mogelijkheid om meer tijd te vragen en daar heb je mijns inziens ook recht op. Er is al eens geoordeeld door de rechter dat vrijdag zo'n overeenkomst voor je neus krijgen en maandag moeten reageren te kort is. Maar het is even de vraag, wat je precies met waarschuwingsbrief bedoelt. Wat staat er in? Claimt de werkgever een dringende reden te hebben dat hij jou per direct moet ontslaan (beschuldigt hij je van diestal of iets dergelijks)? Biedt hij je een ontslagregeling aan? Wat is het precies? Win z.s.m. deskundig advies in! In de bron (op die site vind je meer uitspraken beknopt uitgelegd) vind je een zaak waarin de rechter oordeelde dat de bedenktijd onredelijk kort was.

Bronnen:
http://www.wstadvocaten.nl/geen-juridisch-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100