Mag ik me inschrijven voor rijlessen?

Ik wil graag mijn rijbewijs halen, maar mijn ouders hebben geen rijbewijs. Ik ben 17 en wil toch rijlessen nemen en mijn examen. Als ik voor beide slaag kan mijn rijbewijs dan gewoon op mijn 18e verjaardag aanvragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zeker. Je kunt op je 17de al je rijbewijs halen, maar dan mag je nog niet zelfstandig rijden. Het enige nadeel is dat je in de tijd tussen je 17de en 18de geen rijervaring opdoet na je examen, omdat je ouders geen auto hebben die je zo af en toe is kunt gebruiken.
Wel kun je natuurlijk aan iemand anders vragen (buurman, opa/oma, kennis) of hij/zij met jou een stukje wil gaan rijden om wat ervaring op te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet die andere persoon natuurlijk wel op de begeleidingspas staan.