Waarmee dreigen om website offline te krijgen?

Iemand heeft ooit in opdracht van stichting een website gemaakt. Door omstandigheden wil de stichting niets meer met deze persoon te maken hebben. Stichting heeft mij een nieuwe site laten maken. De bouwer van de oude weigert deze offline te halen, want is naar eigen zeggen de eigenaar van die site.
Hierdoor zijn er nu 2 sites online, wat voor verwarring zorgt. Zo staat er een contactformulier op de site waarvan de berichten niet meer bij ons terecht komen.
Wij zitten te denken aan verbod op gebruik naam, logo, foto's, en iets over misleiding door zich voor te doen alsof hij de stichting is.

Heeft iemand nog meer tips?

Graag serieuze reacties, dus niet de webserver plat zien te krijgen enz :-)

Toegevoegd na 8 minuten:
En het ergste is dat, ondanks het feit dat onze site actueler is, de andere hoger op google verschijnt. Heb daar al wat aanpassingen voor gedaan, maar bij google is het toch altijd maar de vraag of het helpt.

11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als de websitenaam een vastgelegd merk of naam is dan zou je kunnen overwegen juridische stappen te ondernemen.