Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe de politie met gevonden lichamen die niet geïdentificeerd kunnen worden, maar mogelijk wel van vermiste personen zijn?

Worden de lichamen (een bepaalde tijd) bewaard?

En wat als blijkt dat de personen die alsnog geïdentificeerd zijn door middel van bijv. Vindplaats, datum van vondst, bezittingen e.d. al begraven of gecremeerd zijn en de familie komt het lichaam opeisen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
744

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eerst wordt de situatie vast gelegd , dan doodsoorzaak ( autopsie ) kleding maar dan ook alles wordt na ge plozen van de merkjes en slijtage plekken alles . Dan uit eindelijk wordt het lichaam vrijgegeven . Is er geen familie dan organiseert de gemeente de begrafenis zo goedkoop mogelijk op hun kosten . In een anoniem graf :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De politie maakt foto's bewijs materiaal wordt opgeslagen Bloed en dna wordt vast gelegd en bewaard. Daarna wordt het lichaam begraven als een onbekende.
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij laten ze ook beelden bij Opsporing verzocht of in een politiebericht zien van de overledene, of vergis ik me? Wel een plus voor je antwoord.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Kiezen ze altijd voor begraven Ronron?
Ik had gedacht dat cremeren goedkoper zou zijn.
ronron1212
10 jaar geleden
Zover ik weet en van de week was het nog op de tv is het begraven.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ok dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Thx

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding