Binnen welk tijdsbestek is de Politie verplicht om een Proces-verbaal naar het Openbaar Ministerie te sturen??

Betreft inbeslagname van mijn Motor en Rijbewijs op 08-11-2011 De overtreding is ruim een jaar geleden, en mijn advocaat is erachter gekomen dat het tot op heden 13-11-2012 het Proces-verbaal nog steeds niet verstuurd is naar het Openbaar Ministerie(zie foto). Ook hebben zij mijn Kenteken deel III destijds in beslag genomen, en kan ik niks beginnen i.v.m. schorsen of verzekeren, heb inmiddels al 2 keer een bekeuring gehad van de RDW á 396 Euro per stuk, dan komt de belasting er ook nog bij op. Zelf heb ik al 5 x gebeld naar de Politie en kreeg telkens de belofte dat ik terug gebeld zou worden, wat dus in het geheel nooit is gebeurd.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb destijds dus op dezelfde datum een handgeschreven waarschuwing van de politie gekregen dat ik niet mocht rijden i.v.m. het alcoholpromillage dat ik blies als rechtgeaarde burger op de stoep, dit omdat zij zagen dat ik een helm bij mij aan de arm droeg, en de waarschuwing geschreven werd op een KLADJE Papier, enige tijd later, ben ik toch op mijn motor gestapt en gaan rijden omdat ik dacht dat promillage wel onder de maatstaaf zat van 0,5 promille en achtervolging door politie dus ook meerdere stopsignalen heb genegeerd. Tijdens en nadat ik toch ben aangehouden, is bij mij NOOIT een Officiële blaastest afgenomen op het Politiebureau tijdens het opmaken van proces-verbaal, waar ik mijn volledige medewerking heb gegeven. Ik heb toen ook gevraagd naar eventuele snelheidsovertreding(en) die zij niet konden bevestigen/opleggen. gr. Zx9R

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is afhankelijk van de reden van inbeslagname. Is dit vanwege een overtreding had het allang terug moeten zijn, is het in verband een misdrijf kan het nog jaren duren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100