Waarom worden palingen (blijkbaar) wel verdoofd voor de slacht en andere vissen niet?

Ik las op Wikipedia (toen ik toevallig informatie zocht over de levenswijze van de paling), dat die tegenwoordig verdoofd gezouten worden (GELUKKIG)! Maar doen ze dat in álle visfabrieken zo? En waarom verdoven ze paling wel en andere vissen niet? (Ten minste, dat is wat de Vissenbescherming zegt, dat dat meestal bij volle bewustzijn gebeurd).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Omdat de manier die vroeger gebruikt werd veel stress opleverde bij de palingen. Het was voor hen dus een marteling. Inmiddels is bekend dat vissen pijn kunnen beleven, en daarom wordt bij steeds meer vissoorten een verdovingsmethode ontwikkeld. Het gebeurt ook al bij meervallen en zalmen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom doen ze dat dan niet meteen bij álle vissen? En doen ze dat in alle fabrieken zo bij palingen of alleen in sommige fabrieken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er vanuit gaat als de vissenbescherming dat zegt, ze bijna bij allemaal verdoofd worden geslacht.
En wat armade al zei, er moet een verdoving worden gemaakt voor de vis.
Een palingverdoving werkt niet optimaal voor een kabeljauw bijv.
+je
Reddie
12 jaar geleden
En hoe zit dat dan bij een haai? Of bij een walvis?