Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je gitaar spelen in de gevangenis?

Mag je de hele dag gitaar spelen in je cel? Hoe wordt dit precies geregeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Muziekinstrumenten mag je in principe gewoon mee je cel in nemen. Er zullen wel beperkingen worden gesteld aan eventuele geluidsoverlast als je te lang/hard/veel speelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet welke soort gevangenis je op het oog hebt. Er zijn namelijk verschillende regimes voor verschillende inrichtingen.
Open of gesloten inrichting, half-open of met sober regime.

Voor alle soorten geldt een ander regime.Er zijn gradaties in de strengheid van het gevangenisregime. Elke gevangenis heeft zijn eigen huisregels.

Maar stel: een gesloten inrichting.
Het leven van de gevangene wordt strikt bepaald door de directeur of de bewakers. Er zijn vaste programma's voor de gevangenen en die zijn gekoppeld aan de tijd. De gevangenen hebben beperkte ruimte voor eigen keuzes.
Het is nog maar de vraag of de directeur het de gevangene toestaat in zijn cel een guitaar te hebben.

Maar zoals eerder geschreven, het is afhankelijk van de soort inrichting. Of er een inrichting in Nederland is waar de gevangenisdirecteur het toestaat dat een gedetineerde de hele dag in zijn cel verblijft en dan ook nog de hele dag guitaar speelt lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik ken ze niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding