Is het legaal om een torrent te downloaden terwijl de cd kapot is?

Mijn flight simulator cd is zeer beschadigd dus ik wil daarom fsx downloaden door middel van een torrent. Ik wil hem wel gewoon met mijn product sleutel activeren waarvoor ik heb betaald. Is dit legaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Lastige vraag... je downloaden in principe auteursrechtelijk beschermd materiaal via een illegale bron maar je installeert dit met een legale productcode dus is dit legaal, ja je download namelijk alleen de installer en installeert dit spel vervolgens op een legale manier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het downloaden uit illegale bron is niet toegestaan. Het maakt niet uit dat je al betaald hebt voor een licentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet legaal, maar ook niet strafbaar in Nederland. Voorlopig althans. De kans is zeer aanwezig dat je binnenkort wel strafbaar bent. Als men bijvoorbeeld in Frankrijk drie keer illegale producten downloadt, dan wordt het internet afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is oude informatie. Downloaden uit illegale bron is sinds 10 april 2014 verboden en wel degelijk strafbaar.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/illegaal-downloaden-per-direct-verboden-in-nederland/
Via een torrent ben je niet alleen aan het downloaden, maar ook aan het uploaden. Je verspreidt dan autersrechtelijk beschermd materiaal en dat mag niet. (Maar ik denk dat niemand je er voor zal bestraffen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oud nieuw. Downloaden en uploaden mag niet.