Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

Ja, zo'n brief, vaak afkomstig van een overheidsinstelling is rechtsgeldig. Er is zelfs een wet die dat zegt in geval van verkeersovertredingen (dus ik neem aan dat er ook dergelijke wetgeving bestaat in andersoortige gevallen): de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften. Sommige overheidsdiensten krijgen duizenden brieven per dag te verwerken en het is dan ondoenlijk om die allemaal te ondertekenen. Lees het rapport van de Nationale Ombudsman in de link over een klacht die gaat over het niet-ondertekenen van een brief. De klacht is niet gegrond verklaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als het om een cijferlijst van een hogeschool gaat, waarop geen handtekening van de school op staat? Mag die dan geweigerd worden door de overheid? Ik zit nu in zo'n situatie namelijk. (Tijdens de uitreiking kregen we de verkeerde lijst mee, een dag later is met spoed alsnog de goede verzonden, maar dan zonder handtekening)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet zeker (te lang geleden), maar volgens mij staat op mijn hbo-cijferlijst ook geen handtekening, alleen op mijn diploma.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding