Ik heb samen met mijn zus het huis van mijn vader geërfd. Kan zij dit zonder mijn toestemming bewonen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
Naast dat jullie de erfenis samen moeten delen en erfbelasting moet worden betaald over de erfenis moet ook voor bewoning elkaars toestemming worden gegeven.
Ivana
9 jaar geleden
Zij zou jou moeten uitkopen, of over de helft aan jou huur afdragen.
Eerst zal de erfenis moeten worden afgehandeld bij de notaris.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is te complex om zo antwoord op te geven omdat we geen papieren met voorwaardes hebben.
Het beste is om hier samen met de aangestelde notaris naar te kijken (evt zonder zus)
ronron1212
9 jaar geleden
Pear hoezo papieren en complex ze zijn gewoon beide erfgenaam dus moeten ze overleggen.

Antwoorden (1)

Nee, daar zullen jullie het samen over eens moeten worden.
jc54