Kan een werkgever je vaste uren aantal zomaar veranderen?

Ook al is dat alleen maar administratief? Zodat je wel je vaste loon houd? Zeg maar de werkweek is 40 uur je werkt zelfde als normaal, alleen word het op papier 38 uur. En je loon blijft hetzelfde en je werkt gewoon net als anders 40 uur. Kan dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

bij veel bedrijven word aangegeven dat je de koffie pauze zelf moet betalen met een maximum van 2 uur per weekje werkt 40 uur waarvan 2 uur koffiepauze waarschijnlijk zal het zo uigelegd worden ik hoor dit regelmatig in gesprekken die ik momenteel heb in mijn zoektocht naar een nieuwe baan kijk even in de cao van jou bedrijf hoe dit is geregeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat kan zomaar niet, je contracturen zijn je contracturen en daar kan zomaar niet aan gemorreld worden... Ook al denk je er niet op achteruit te gaan, dit mag hij niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat mag niet, tenzij je er akkoord voor gegeven hebt in je arbeidsvoorwaarden. Anders is het valsheid in geschriften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de officiele werkweek van 40 naar 38 uur gaat en dit ook op je loonstrook staat met gelijk loon heb je dus een voordeel van 2 uur per week Wat overeenkomt met een loonsverhoging van 5 % ,als je dan toch 40 uur moet werken werk je 2 uur per week over met alle rechten die je voor overwerk hebt.
Ook in geval van ziekte en werkeloosheid heb je dan recht op een hoger uurloon met compensatie indien het overwerk substantieel is.
Het mag eigenlijk niet,eenzijdig maar je hebt er geen nadeel van en dan zal niemand er iets van zeggen.