Is het erg om parfum te spuiten op een brief naar het buitenland?

Mijn vriend woont in Hongarije. Ik heb hem een brief verstuurd en op die brief heb ik een beetje parfum gespoten. Het klinkt als een domme vraag, maar agz. Parfum verzenden niet zomaar mag, is dit erg? De brief zit wel al op de post...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Antwoorden (1)

Het verbod op het verzenden van parfums geldt voor flesjes/complete verpakkingen vanwege accijnsverschillen. Het geldt niet voor een vleugje dat jij op een envelop of brief spuit. Dus nee, dat is niet erg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vleugje is relatief, afijn. Dankje voor je antwoord. Ik begon me zorgen te maken omdat het ook vlam vatbaar is. Tsjah, waar je gedachten je soms mee naartoe kunnen nemen...
Summo
9 jaar geleden
realiseer je je, dat als ze een brief als deze eruit zouden halen en niet verzenden je hiermee ook de post van allerlei andere mensen had verpest? Alle enveloppen die er in de bus tegenaan hebben gelegen stinken er nu ook naar.
Dat maakt ook gelijk de bewijslast min of meer onmogelijk, als die hele partij brieven naar parfum stinkt, hoe komen ze er dan achter op welke envelop dat is begonnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vleugje relatief? Hoezo, heb je die brief in de parfum laten weken? En wat Summo zegt is inderdaad waar, alle andere enveloppen gaan nu ook ruiken/stinken naar jouw parfum.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Aaahhh....
Mensen krijgen nu romantische rekeningen en aanmaningen met een verleidelijke geur van parfum. Wat kan de wereld toch mooi zijn... :-) Maar lief van je dat je je vriend nog een ouderwetse brief met parfum stuurt. Het heeft toch wat meer dan een WhatApp van 2 regels. Goed om te zien dat echte romantiek nog bestaat !