Logitech producten gaan telkens kapot, heb ik bij vervanging recht op nieuwe garantietermijn?

Ik was fan van Logitechproducten, in huis heb ik o.a. meerdere muizen, toetsenborden, speakersets en afstandsbedieningen.

In twee jaar tijd zijn er al twee Logitech Harmony one afstandsbedieningen kapot gegaan, de ene binnen de garantietermijn en die is toen vervangen door een nieuwe. Zo is ook binnen de garantietermijn een Logitechperformance MX muis kapot gegaan en vervangen door een nieuwe. Beide apparaten gingen na een tijdje ook weer kapot, maar nu weigeren ze het te vervangen omdat ze uitgaan van de garantietermijn van de aankoopdatum van het eerste product.

Ook heb ik een Logitech Z550 speakerset die een paar weken na verlopen van de garantietermijn de geest gaf en toen kreeg ik een paar tientjes korting en moest ik € 300,- bijbetalen voor een nieuwe.

Is het gangbaar dat een producent uitgaat van de garantietermijn die op de originele aankoopbon staat, of hoort er na levering gewoon weer nieuwe garantie gegeven te worden op de vervangende producten? En mag ik er niet gewoon van uit gaan dat bijvoorbeeld een muis (€90,-) afstandsbediening (€110,)- en computerspeakers (350,-) langer dan twee jaar zonder problemen mee gaan? Zeker wanneer ik extra dure versies kies om dat ik graag goede kwaliteit verwacht.

Ook wordt er wanneer ik klaag over defecten om foto's gevraagd die ik dan mail en word mij verweten dat ik te hard op het touchscreen van de afstandsbediening zou drukken, zonder dat er fysiek onderzoek gedaan wordt. Wie weet raad, het zijn dure spullen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Speel je de klachten wel via de verkoper? Dat moet je namelijk doen, niet met de fabrikant gaan vechten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een eerder defect aan een muis heb ik dat wel gedaan en dat liep ook niet helemaal lekker. De verkoper steldet oen ook dat het aan mij lag. Het halve scherm van de afstandsbediening werkte niet meer en ik kreegde schuld dat ik te hard op het scherm gedrukt had, of dat iemand anders dat gedaan had, wat gewoon niet waar was. Toen ben ik naar Logitech gestapt en werd de afstandsbediening door hen vervangen. Er werd mij toen ook met nadruk gezegd dat Logitech zelf de garantie en productondersteuning naar de gebruiker verzorgt. Ik vond dat eigenlijk wel prettig. Maar doordat Logitech de afstandsbediening en muis vervangen hebben zijn zij nu toch ook de leverancier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde afstandsbediening in de eerste regel.

Antwoorden (2)

De verkoper had je zeker niet af mogen schepen met een paar tientjes korting o nieuwe speakers,ook na afloop garantie heb je nog bepaalde rechten.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/binnen-garantietermijn/

Bij een vervangend product heb je geen recht op weer een volledig jaar of 2 jaar.
De garantietermijn geldt vanaf de datum van de eerste aankoop want anders kun je op die manier eindeloos garantie hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was ook mijn antwoord.
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Als ik het goed begrijp, gaat je garantie opnieuw in bij een omruiling waarbij je bijbetaalt.