Logitech producten gaan telkens kapot, heb ik bij vervanging recht op nieuwe garantietermijn?
Ik was fan van Logitechproducten, in huis heb ik o.a. meerdere muizen, toetsenborden, speakersets en afstandsbedieningen.
In twee jaar tijd zijn er al twee Logitech Harmony one afstandsbedieningen kapot gegaan, de ene binnen de garantietermijn en die is toen vervangen door een nieuwe. Zo is ook binnen de garantietermijn een Logitechperformance MX muis kapot gegaan en vervangen door een nieuwe. Beide apparaten gingen na een tijdje ook weer kapot, maar nu weigeren ze het te vervangen omdat ze uitgaan van de garantietermijn van de aankoopdatum van het eerste product.
Ook heb ik een Logitech Z550 speakerset die een paar weken na verlopen van de garantietermijn de geest gaf en toen kreeg ik een paar tientjes korting en moest ik € 300,- bijbetalen voor een nieuwe.
Is het gangbaar dat een producent uitgaat van de garantietermijn die op de originele aankoopbon staat, of hoort er na levering gewoon weer nieuwe garantie gegeven te worden op de vervangende producten? En mag ik er niet gewoon van uit gaan dat bijvoorbeeld een muis (€90,-) afstandsbediening (€110,)- en computerspeakers (350,-) langer dan twee jaar zonder problemen mee gaan? Zeker wanneer ik extra dure versies kies om dat ik graag goede kwaliteit verwacht.
Ook wordt er wanneer ik klaag over defecten om foto's gevraagd die ik dan mail en word mij verweten dat ik te hard op het touchscreen van de afstandsbediening zou drukken, zonder dat er fysiek onderzoek gedaan wordt. Wie weet raad, het zijn dure spullen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.