Heeft een stichting een vergunning nodig voor het werven van sponsorgelden?

We hebben een stichting en benaderen regelmatig bedrijven of ze ons willen sponsoren. Een van de bestuursleden vroeg me de vraag of hier niet een vergunning voor nodig is. Zo ver ik weet denk ik van niet, maar zeker weten doe ik dit ook niet.

We zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en we hebben een klein budget (draaien een heel jaar op 100 a 200 euro)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Nee, daar heb je geen vergunning voor nodig.

Tenzij de wijze waarop je sponsors werft op zichzelf vergunningsplichtig is. bijvoorbeeld als je met een zeppelin langs de ramen van kantoren met potentiële sponsors gaat werven. Of als je op straat borden neerzet "sponsor ons". Etc.

En ook als de manier waarop de sponsoring gebeurt vergunnignsplichtig is. Bijvoorbeeld als je een reclamebord met de naam van je sponsor neerzet op de openbare weg. Of als je voor sponsors iets groots gaat bouwen op eigen terrein (logopaal oid). Of als je een sponsorloop organiseert op de openbare weg.
Poet