Heb een huis op m'n eigen naam. Als mijn vriendin bij me komt wonen heeft ze dan na bepaalde tijd recht op een deel van mijn huis?

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden als ze erbij komt wonen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ze heeft alleen recht op een deel van het huis als je gaat trouwen in gemeenschap van goederen.
Of er nog meer dingen zijn waar je rekening mee moet houden? Ja, dat je lief en zorgzaam voor haar bent, elke dag vertelt hoe mooi ze is en af en toe een bloemetje meeneemt. Dan heb je geen hoofdbrekens over delen van huizen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, als jij de eigenaar bent, blijf je dat ook. Je kunt wel van haar vragen of ze een gedeelte van de hypotheekrente kan betalen als huur. Maar daarmee wordt ze nooit eigenaar, ook niet van een gedeelte.
Pas als jullie in gemeenschap van goederen zouden trouwen wordt de helft van jouw vermogen ook van haar, maar er zijn nog weinig mensen die dat doen.