Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb een huis op m'n eigen naam. Als mijn vriendin bij me komt wonen heeft ze dan na bepaalde tijd recht op een deel van mijn huis?

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden als ze erbij komt wonen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
649

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze heeft alleen recht op een deel van het huis als je gaat trouwen in gemeenschap van goederen.
Of er nog meer dingen zijn waar je rekening mee moet houden? Ja, dat je lief en zorgzaam voor haar bent, elke dag vertelt hoe mooi ze is en af en toe een bloemetje meeneemt. Dan heb je geen hoofdbrekens over delen van huizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, als jij de eigenaar bent, blijf je dat ook. Je kunt wel van haar vragen of ze een gedeelte van de hypotheekrente kan betalen als huur. Maar daarmee wordt ze nooit eigenaar, ook niet van een gedeelte.
Pas als jullie in gemeenschap van goederen zouden trouwen wordt de helft van jouw vermogen ook van haar, maar er zijn nog weinig mensen die dat doen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding