Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een webmaster altijd verantwoordelijk voor de inhoud van zijn site?

Een andere site heeft informatie van mijn site overgenomen, dit is echter een blog site en deze willen geen enkele verantwoording nemen evenals het verwijderen van de afbeelding. Ze zeggen dat zij slechts een doorgeefluik tussen de blogger en de gebruiker zijn. De blogger antwoord niet en nu wil ik graag weten wat wettelijk gezien mijn rechten zijn, moet de webmaster zijn site niet beschermen tegen copyright schending?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als (mede)beheerder van een Nederlands grootste ondernemersforum: de web master van een forum/blogsite is niet altijd verantwoordelijk voor de inhoud en het plaatsen daarvan door derden, maar wel verantwoordelijk en aansprakelijk te houden voor niet juiste of niet tijdige opvolging (controle en indien nodig verwijderen) bij vermeende inbreuken op het auteursrecht.

Het is dus taak van de webmaster om een dergelijke melding van een rechthebbende serieus te nemen en de blogger te benaderen. Reageert deze niet, dan moet het topic off line gehaald worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou kijken of je een NTD-procedure kunt starten (Notice en Takedown). Echter, het is van belang om eerst heel goed contact te zoeken met de sitebeheerder. Stel hem aansprakelijk voor de onrechtmatige daad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding