kan ik op gevangenisbezoek als ik een gijzeling voor boetes heb

Haal mijn vraag is of ik gewoon in de gevangenis op bezoek kan terwijl ik een gijzeling voor boetes heb
?politie kan me 7 dagen gijzelen voor een boete maar kan ik dan wel of niet op bezoek gaan of loop ik dan het risico dat ik word aangehouden?
met vr groet sandra

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Hoi,

Zou het absoluut niet doen : de kans dat je word aangehouden is aanzienlijk.
Ikzelf zou het risico niet nemen : zonder ID kom je uberhaupt niet binnen voor bezoek en ze zullen je misschien wel binnenlaten maar of je na het bezoek de PI weer in vrijheid verlaat is minder dan 50% zeker gezien alle koppelingen van databestanden die ook het OM bezigt.
In het kader van bezuinigen is het wel een besparing op opsporingkosten als jijzelf je ahw. aanbied ter plaatse en eenmaal binnen : kom je niet eenvoudig meer weg daarin zijn gevangenissen gespecialiseerd ..
Toeval sluiten ze zoveel mogelijk uit bovendien screenen ze elke bezoeker op oa. openstaande feiten want niet iedereen mag zomaar een gevangene bezoeken.
Als jezelf bijv. ook net uit een PI komt is er ook een termijn(dacht 3 maanden oid) dat je er sowieso in geen enkele gevangenis toegelaten word
Raad je aan via een advocaat eerst de boel te regelen en zo'n raadsheer kan je absolute zekerheid geven over het risico van je voornemen een bezoek af te leggen..
Een eerste gesprek/advies is bij de meeste advocaten gratis.
Succes !

Grt simon