Ik ga van MBO naar HBO. Ik krijg een overbrugging bij mijn Studiefinanciering, maar moet ik mij OV-kaart wel stop zetten?

Ik ben in juni klaar met mijn MBO -4 opleiding en in september begin ik aan een HBO opleiding. Ik krijg dus een overbrugging van mijn studiefinanciering. Die loopt gewoon door.

Moet ik mijn OV-Chipkaart nu wel stopzetten of kan ik deze ook door laten lopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
11.9K

Antwoorden (2)

Ja doet moest ik ook gewoon stopzetten. Dat kost niets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee je hoeft je OV-chipkaart niet stop te zetten, deze kan je net zoals je studiefinanciering gewoon laten overbruggen.

"Geld tussen oude en nieuwe opleiding

Je kunt tussen beide opleidingen studiefinanciering krijgen en je studentenreisproduct blijven gebruiken. Dit noemen we een ‘overbrugging’. Je mag maximaal 4 maanden overbruggen. Geef je nieuwe opleiding zo snel mogelijk door om een overbrugging te krijgen."

Zie de link voor meer informatie hierover.