Tot wie moet ik mij richten als ik een struikje zou willen planten naast een appartements gebouw?

Ik woon op een appartement met allemaal struikjes voor de ramen, maar bij enkele staat er helemaal niets en daarom zou ik graag zo'n struikje planten. Tot wie moet ik mij hiervoor richten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou gewoon zonder poespas dat struikje planten. Waarschijnlijk zal er geen haan naar kraaien.
Zelf heb ik op wat lege plekken op de gemeentegrond die grenst aan onze grond, ook wat aangeplant. Inmiddels is dat jaren geleden en het ziet er nu heel wat verzorgder uit. Ik was trouwens niet de eniggeboren de straat die dat deed.
Ivana
9 jaar geleden
Vraag het de vereniging van eigenaren. Als de grond bij het gebouw behoort, moet je daar zijn.

Antwoorden (2)

Groenvoorziening van de gemeente

Toegevoegd na 55 seconden:
als de grond tenminste van de gemeente is, als u het appartement particulier huurt, is de grond misschien van de verhuurder
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En mocht het een koopappartement zijn en de locatie waar je de struikjes wilt planten valt onder het beheer van de Vereniging van Eigenaren, dan uiteraard de Vereniging van Eigenaren.
Je zult even uit moeten zoeken of de grond van de gemeente of van de verhuurder (woningbouwvereniging, particulier) is. Dat kunnen ze je bij de gemeente meestal wel vertellen.

Als hij van de gemeente is, kun je een berichtje sturen naar de gemeente met het verzoek om er struikjes te mogen planten (of de gemeente vragen om het zelf te doen). Als je er niet doorkomt: vragen naar de (Groen) Beheerder Openbare Ruimte.

Veel gemeenten gebruiken appjes zoals 'verbeterdebuurt' of de 'buiten beter app' om dit soort verzoeken in ontvangst te nemen.

Als het niet van de gemeente is, kun je het bij de verhuurder vragen.
Als je geen zin hebt in al die rompslomp: gewoon planten. Het valt waarschijnlijk niet eens op.