Wij zijn nog getrouwd maar mijn vrouw woont met onze kinderen bij haar vader in mag dat?

Mijn vrouw en ik zijn tijdelijk van tafel en bed gescheiden.Mijn vrouw woont nu bij haar vaderin met de kinderen.Mag dit van de wet?Ik vindt het geen goed plan omdat de familie onze relatie stuk probeert te maken.Maar mijn belangrijkste vraag is of ze daar mag wonen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij dat zij mag wonen waar zij zelf kiest.
ronron1212
10 jaar geleden
Je bent toch gescheiden van tafel en bed en zij kiest er voor om niet met jou samen in een woning te zitten
ItisILeClerc
10 jaar geleden
iedereen mag wonen waar hij wil
Amadea
10 jaar geleden
Lijkt mij een uitstekende oplossing. Ze woonde haar hele jeugd bij haar vader. Waarom zou ze daar in deze nare situatie niet terug kunnen gaan wonen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mijn dat het volgens de wet niet mag.Nietomdat ik het mn vrouw niet gun maar er mogen in mijn ogen nooit twee gezinnen op een adres wonen.Het gaat mij ergens anders om niet om mijn vrouw een hak.
ronron1212
10 jaar geleden
Harold1972 hoe kom je daarbij geef dan even het artikel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik iemand ken hier in de gemeente.Een vader had zijn huis te koop gezet en toen zijn er een zoon en een dochter in gaan wonen.Allebei getrouwd.En nu moeten ze eruit van de gemeente omdat er geen twee families in mogen op een adres zodoende.
ronron1212
10 jaar geleden
O denk dat dat om iets anders gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leg dan eens uit ronron1212.Ze zal dan zelf iets moeten huren lijk mijn,net als ik.Ik ben nergens op uit maar heb er een rot gevoel bij.
ronron1212
10 jaar geleden
Waarom moet ze zelf iets huren? Mijn vrienden hebben ook hun dochter en kinderen weer tijdelijk in huis keurig ingeschreven bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan toch niet zo zijn dat het bij de ene wel kan en bij de andere gemeenten niet. Dat is iets landelijks toch? Of ben ik verkeerd ingelicht? Het is geen hotel waar dat wel kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En jij zij dat ze er voor kiest om niet bij mij te wonen tijdelijk. Maar daar kiest ze niet voor daarh
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar kiest ze niet voor daar wordt ze toe gedwongen door bepaalde instanties. Die denken dat ze alles mogen. Maken meer stuk dan dat ze helpen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo gedwongen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jeugdzorg. Anders werden de kinderen weggehaald. Er was helemaal geen aanleiding toe maar dat komt omdat ze negatief in het nieuws zijn de laatste tijd. Ze zijn nu doorgeslagen naar de andere kant. En dat wil je als ouders niet natuurlijk.
ronron1212
10 jaar geleden
Je vrouw is dus verhuisd jij vindt dat niet leuk maar het mag en het is zelf afgedwongen door jeugdzorg dat is dus allemaal legaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is in zo verre legaal dat jeugdzorg alles kan doen wat ze willen, hebben de vrije hand van overheid. En dat mn vrouw ergens anders woont tijdelijk is nooit leuk. Maar dat zeg nog niet dat ze ergens illegaal mag wonen. Dan geef jeugdzorg maar geld voor iets te huren. Het zal hun een zorg zijn waar ze gaat wonen.
ronron1212
10 jaar geleden
Nogmaals ze mag best met haar kinderen bij haar vader wonen niets legaals aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar baseer je dat op? Ik wil bewijs geleverd zien. Iedereen roept van alles dat het mag dus ik wil feiten zien.
ronron1212
10 jaar geleden
https://www.jurofoon.nl/nieuws/6274-alimentatie-en-samenleven-met-gehuwde-man
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze mag wel bij haar vader in huis wonen, het kan alleen wel gevolgen hebben voor eventuele uitkeringen/toeslagen van iedereen in dat huis. Je mag ook best met meerdere gezinnen in 1 huis wonen, gaat om het totaal aantal personen dat in 1 huis woont. In een gewone rijtjes woning zijn 10 personen al veel; in het pand waar ik woon is het met 30 man nog niet vol...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ken ik mensen bij ons in dorp die zaten met twee gezinnen op een adres (broer en zus allebei getrouwd, met in totaal 8 personen personen) en er moesmoest een gezin uit uit. Hoe kan dat dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Harold1972 Je draait het om. Alles mag, totdat er een wet is die zegt dat het niet mag. Het is heel lastig een wet vinden die vermeldt: Het is toegestaan om met twee of meer gezinnen op een adres te wonen. Als er een wet tegen is kan je die vinden. Als er geen wet te vinden is mag het dus. Jij zegt een voorbeeld te kennen. Welnu informeer je op welke wet dat probleem is ontstaan. In dat soort situaties worden wetten vaak verkeerd uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hoe kan dat dan?" Precies, jij kent die situatie, wij niet. Jij kan ons dat antwoord geven wij kunnen alleen gissen. Het is niet omdat je in geen enkele situatie met twee gezinnen in een pand mag wonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://notaris.startpagina.nl/prikbord/10781099/10796986/re-twee-gezinnen-1-woning
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gemeente zeg dat het niet mag op een adres twee gezinnen. Nu moeten ze eruit. En een gezin kan het niet opbrengen. Was groot genoeg voor twee gezinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarnaast is de situatie van twee stellen die een huis willen kopen anders dan een dochter met kinderen die tijdelijk inwoont bij haar ouders. Dat laatste kan altijd zo lang het niet voor overlast zorgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"De gemeente zeg dat het niet mag" In die gemeente, in dat huis, in dat specifieke geval. Verder weten we nog niks, als dat al het juiste verhaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.yunomi.nl/artikel/2-gezinnen-onder-1-dak In ieder geval heb je bewijs zat dat het vaak zat wel mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk mag je wel met twee gezinnen op één adres wonen, waarom zou dat niet mogen? Het gebeurt ook vak zat: mensen die hun ouder wordende ouder(s) in huis nemen, een dochter die - al dan niet ingepland - zwanger wordt en thuis blijft wonen omdat ze nog geen geschikte woning kan vinden, soms trekt de vader van het kind er bij in. Situaties waar mensen in financiële nood komen en dan met het hele gezin bij de ouders op zolder gaan wonen of twee jonge ouderparen die samen een huis kopen omdat ze elkaar op die manier kunnen helpen. Als het pand geschikt is om in te wonen (je mag niet zomaar In een bedrijfspand gaan wonen, bijvoorbeeld), alle bewoners netjes staan ingeschreven bij de gemeente, er geen overlast wordt veroorzaakt en de eventuele eigenaar van de woning (als dat niet de bewoner zelf is) akkoord is, dan is er niets aan de hand. In de situatie die jij benoemt moet er een andere reden zijn geweest dan alleen het feit dat er twee gezinnen op één adres woonden. Misschien was het huis van de woningbouwvereniging en werd er illegaal onderverhuur of was de woning te klein voor twee gezinnen, misschien waren niet alle bewoners ingeschreven op het adres, misschien veroorzaakten ze overlast, misschien werd er gesjoemeld met belastingen of toeslagen of was er iets anders aan de hand. Het zal niet zo geweest zijn dat ze het huis uit moesten puur en alleen omdat ze met twee gezinnen op één adres woonden, want er is geen enkele wet die zegt dat dat niet mag. Met verhalen waar je niet helemaal het fijne van weet moet je altijd oppassen, ik heb pas nog een paar hilarische verhalen over mijzelf teruggehoord van een vriendin van iemand die mij alleen via-via kent en die er van overtuigd was dat het verhaal wat hij gehoord had, klopte.

Antwoorden (2)

ja dat mag, zolang het netjes gemeld word bij de gemeente en alle andere instanties waar het nodig is (las het voor langere tijd is, echt inwonen dus) Bij logeren of tijdelijke opvang hoeven ze het niet te melden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je schoonvader een eigen huis heeft [koophuis] mag het, mits ingeschreven bij de gemeente, wanneer het voor langer dan een tijdje logeren is. Echter ook dan mag het niet bewoond worden door véél te veel mensen.

Als je schoonvader een huurhuis heeft, is het afhankelijk van het aantal kamers of de woningbouwvereniging [wbv] akkoord gaat.
Soms krijg je toch toestemming, ook al zijn de algemene regels anders, dat ligt aan de omstandigheden.

Voorbeeld:
Mijn [oude, blinde] buurvrouw, die, ondanks een flinke familie waar ze veel contact mee heeft, alleen woonde na de dood van haar man ca. 15 jaar geleden, heeft inmiddels wel familie inwonen: haar kleindochter, 4 achterkleinkinderen [minstens ~ er zou sprake zijn van nog 2 extra mensen] in een DRIE kamer woning! En dat mocht niet een jaar geleden om die reden : huis te klein, nu wonen ze er inmiddels een maand of 5.
Misschien is de reden dat zij niet meer genoeg [door WMO = overheid] betaalde hulp krijgt en derhalve van familie mantelzorg nodig heeft/moet vragen? Dat zou kunnen... en dan mag het misschien weer wel, door bezuinigingen van de overheid?!

Toegevoegd na 17 uur:
@Harold, jij bent het er niet mee eens, omdat je denkt/meent dat je schoonfamilie tégen jou is...
["Ik vindt het geen goed plan omdat de familie onze relatie stuk probeert te maken."]
Echter je ben van tafel en bed gescheiden, tijdelijk zeg je, maar dan is je relatie al behoorlijk beschadigd, anders ga je niet, al dan niet tijdelijk, uit elkaar.

Als je vraagt of het màg, is het een andere kwestie, dat is de regels volgen en wat jij nu eigenlijk doet, is je gevoel, je hart volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een koopwoning. Maar ze zit daar inmiddels al 5mnd. Ik ben het er niet mee eens.
ronron1212
10 jaar geleden
Jij bent het er niet mee eens maar het mag wel