Wij zijn nog getrouwd maar mijn vrouw woont met onze kinderen bij haar vader in mag dat?

Mijn vrouw en ik zijn tijdelijk van tafel en bed gescheiden.Mijn vrouw woont nu bij haar vaderin met de kinderen.Mag dit van de wet?Ik vindt het geen goed plan omdat de familie onze relatie stuk probeert te maken.Maar mijn belangrijkste vraag is of ze daar mag wonen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag. Ze is niet verplicht om bij jou in te wonen. Het is hier geen arabisch land.

ja dat mag, zolang het netjes gemeld word bij de gemeente en alle andere instanties waar het nodig is (las het voor langere tijd is, echt inwonen dus) Bij logeren of tijdelijke opvang hoeven ze het niet te melden

Als je schoonvader een eigen huis heeft [koophuis] mag het, mits ingeschreven bij de gemeente, wanneer het voor langer dan een tijdje logeren is. Echter ook dan mag het niet bewoond worden door véél te veel mensen. Als je schoonvader een huurhuis heeft, is het afhankelijk van het aantal kamers of de woningbouwvereniging [wbv] akkoord gaat. Soms krijg je toch toestemming, ook al zijn de algemene regels anders, dat ligt aan de omstandigheden. Voorbeeld: Mijn [oude, blinde] buurvrouw, die, ondanks een flinke familie waar ze veel contact mee heeft, alleen woonde na de dood van haar man ca. 15 jaar geleden, heeft inmiddels wel familie inwonen: haar kleindochter, 4 achterkleinkinderen [minstens ~ er zou sprake zijn van nog 2 extra mensen] in een DRIE kamer woning! En dat mocht niet een jaar geleden om die reden : huis te klein, nu wonen ze er inmiddels een maand of 5. Misschien is de reden dat zij niet meer genoeg [door WMO = overheid] betaalde hulp krijgt en derhalve van familie mantelzorg nodig heeft/moet vragen? Dat zou kunnen... en dan mag het misschien weer wel, door bezuinigingen van de overheid?! Toegevoegd na 17 uur: @Harold, jij bent het er niet mee eens, omdat je denkt/meent dat je schoonfamilie tégen jou is... ["Ik vindt het geen goed plan omdat de familie onze relatie stuk probeert te maken."] Echter je ben van tafel en bed gescheiden, tijdelijk zeg je, maar dan is je relatie al behoorlijk beschadigd, anders ga je niet, al dan niet tijdelijk, uit elkaar. Als je vraagt of het màg, is het een andere kwestie, dat is de regels volgen en wat jij nu eigenlijk doet, is je gevoel, je hart volgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100