Als een misdadiger na het uitzitten van zijn straf wordt vrijgelaten en het risico van wraak heeft te vrezen, recht op bescherming van de overheid ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat heeft iedere Nederlander.
Frimu2
9 jaar geleden
Voor dat ik begin te antwoorden.....moet er niet ergens nog het woordje "heeft" in de zin? want nu is het geen vraag..... het zou dan bovendien een peilingsvraag zijn.

Het beste antwoord

Als iemand zijn straf heeft uitgezeten dan heeft hij zijn schuld aan de maatschappij betaald en heeft hij verder dezelfde rechten als iedere burger in dit land. Als een burger serieus bedreigd wordt in dit land heeft hij/zij recht op bescherming. En ik vind het heel goed dat daar geen uitzondering op wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als u op Volkert vd G. duidt, dan ja hij heeft recht op bescherming..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hij heeft er recht op volgens de Nederlandse rechtgeving ongeacht wat die gedaan heeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat je pas recht hebt op hulp van de politie als er iets gebeurd is. Eigenlijk als "mosterd na de maaltijd", te laat dus.

[Vrouwen die gestalkt worden en om hulp vragen, nee, er is niets gebeurd! dus geen hulp. Hulp wordt slechts verstrekt wanneer er wèl iets is voorgevallen.]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu begint men er langzaamaan wel achter te komen dat het handiger is om op voorhand al enige bescherming te bieden. Zeker als er een lijst aan mail/sms/telefoontjes ligt. Maar als het gaat om het aanhouden/opsluiten van de stalker, zolang die geen strafbare feiten heeft gepleegd kun je als politie inderdaad heel weinig. Denk ook even aan de andere kant, als je aangehouden kunt worden omdat 1 iemand zegt dat je wat van plan bent zonder dat daar bewijzen voor zijn dan lijken we aardig op Nazi-Duitsland of de DDR...