Valt zelfgeplaatst en nu lekgeslagen dubbel glas onder de VvE (waar enkelglas de standaard is)?

Ik woon in een appartementengebouw, standaard voorzien van enkelglas. Enkele bewoners hebben op eigen kosten dubbelglas laten zetten. Nu is dit bij een bewoner lek (condensvorming in het glas). Kan dit (juridisch) worden verhaald op de VvE of dient deze bewoner vervanging zelf te bekostigen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

aangezien de kosten voor dubbelglas marginaal hoger zijn dan voor enkel glas zullen de kosten voor vervanging onder de VvE vallen ,enkel glas word tegenwoordig zo qweinig gebruikt dat de kosten hiervoor in vele gevallen hoger zullen zijn dan die voor dubbel glas.