Mag je (zonder vergunning) flessen inzamelen langs de deuren voor een goed doel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Volgens onderstaande site althans. Voor flessen bestaat denk ik helemaal geen vergunning, maar het valt onder collecteren: geld of goederen.

Ze moesten eens weten, al die clubs die oud papier ophalen voor nieuwe (en goede) doelen op het veld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n vergunning zul je wel zonder problemen krijgen.
Er mag trouwens veel meer niet, wat aan de lopende band gebeurt. En waar geen haan naar kraait. Zo is elke (publieke) actie waar iets wordt verloot een loterij, en zelden voldoet die aan de loterijwet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ophalen van oud papier gebeurt tegenwoordig in veel gemeenten in samenwerking met de gemeentereiniging. Dus dat is wel bekend (ook als ze dat zelf doen); dacht je dat het geen enkele ambtenaar zou opvallen als de halve stad zijn oud papier buiten zet en de gemeente het niet op zou halen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oud papier was maar een voorbeeld. En natuurlijk kraait er geen haan naar, als jij met je biljartclub zoiets gaat doen zonder vergunning. Ook niet bij statiegeldflessen. Ik geef alleen aan hoe het _officiëel_ geregeld is. Je mag het volgens de wet niet eens doen als je jonger dan 18 bent. Denk jij dat er iemand is die dat serieus neemt? Vraagsteller kan als je het mij vraagt gewoon aan de slag met dat flessen inzamelen. Er gebeurt helemaal niks. Misschien belt een buitengewoon achterdochtige idioot de politie. Dan zal die misschien (als ze al iets doen) gaan vertellen dat er een vergunning voor nodig is.