Een kennis van mij heeft een boete gehad voor bellen achter het stuur. Op de boete is zijn achternaam verkeer geschreven, is hier iets tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Reddie
9 jaar geleden
Flauwe smoes om onder een straf uit te komen voor buitengewoon gevaarlijk gedrag.

Antwoorden (2)

Je krijgt een boete volgens Wet Mulder. De Wet Mulder is een administratieve afhandeling van een standaard overtreding. Mocht je kennis iemand anders zijn dan aan degene wie de boete is gericht (maar zo klint je vraag niet) dan zou je bezwaar kunnen aantekenen

Is dit niet het geval dan kun je natuurlijk ook nog bezwaar aantekenen maar de kans dat je gelijk krijgt is minimaal. De tijd dat je op dit soort procedure dingen onder boetes uit kon komen ligt (helaas) al lang achter ons.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel eens een verkeersboete niet hoeven betalen omdat de agent mijn geboortedatum verkeerd had genoteerd op een proces-verbaal (hij schreef hem nota bene over van mijn ID...). Mijn motivatie toen was dat ik niet degene was die op het papiertje stond. Dat was de rechter met me eens. Maar toen stond alles er verkeerd (had er de dag/maand van de bekeuring en verkeerde geboortejaar op gezet). Als het alleen een spelfaut is (bv je heet Janssen en er staat Jansen) dan denk ik niet dat je er iets aan kunt doen; denk ook niet dat een rechter je de boete kwijtscheld als je via beroep bij de politierechter komt.
Als het een schrijffout is zal er niets aan te doen zijn, als er een verkeerde naam op staat wel. Dan is benoemde persoon op het aangeschreven adres onbekend.
jc54