Wat is de wetgeving omtrent het organiseren van toernooien?

Wat is de wetgeving omtrent het organiseren van toernooien, als commerciële partij? Wat mag, wat niet? Mag je bijvoorbeeld een geldinleg vragen? Maakt het verschil of je die dan weer als prijzengeld uitgeeft? Omdat een voorbeeld altijd meer tot de verbeelding spreekt: stel, een bakkerij wil een eetwedstrijd organiseren. Ze willen per deelnemer 10 euro inleg vragen als compensatie voor de kosten. Wie de meeste broden eet in twee minuten krijgt een maand korting op het hele assortiment broden. In hoeverre mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Voor dergelijke evenementen is vaak een vergunning aanvraag nodig bij de gemeente. Zij kunnen ook exact vertellen wat wel mag en wat niet mag. Vaak zijn er strenge regels met betrekking tot beveiliging, brandveiligheid, vluchtroutes, eerste hulp etcetera.