Is het nog legaal om een srt of sub bestand te uploaden of downloaden?

downloaden en uploaden van van illegale bron is sinds kort illegaal als ik het goed begrijp.

maar is het ook illegaal om een ondertitel bestand voor een al bestaande download te uploaden?

de vertaalde tekst lijkt me niet beschermd (aangezien er meerdere vertalingen mogelijk zijn), anderzijds kan het worden gezien als aanzetting tot iets illegaals gezien je niets aan de het srt of sub bestand hebt zonder de andere illegale download van de film zelf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Er geldt alleen een download- en uploadverbod op auteursrechtelijk materiaal. Als je de ondertitels zelf hebt gemaakt, staat het je dus vrij om dit te gaan uploaden. Mocht je de ondertitels niet zelf hebben gemaakt, moet je controleren of deze auteursrechtelijk zijn beschermd. Zo ja, dan mag het niet (Tenzij je uitdrukkelijke toestemming hebt), zo nee dan is dit sowieso geen probleem.