Mag de politie mij op de foto zetten?

Laats ben ik door twee agentjes in burger(van amper 25) bekeurd voor wildplassen.
Nadat zij mij de bekeuring hadden uitgeschreven, maakten zij en-face een foto van mijn gezicht. Mag dit en waarom doen zij dit.

Toegevoegd na 57 seconden:
Zij hadden zich gelegitimeerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5K

Het beste antwoord

Ja dat mag.

Jij hebt een strafbaar feit gepleegd en dat moet de politie registreren. Aan de ene kant door je persoonsgegevens en aan de andere kant door je foto.
Normaal gesproken zal dit op een politiebureau gebeuren maar ik kan me voorstellen dat dit tegenwoordig ook via mobiele apparaten gedaan wordt. Deze foto wordt dan aan je verbaal gehangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind t ook vreemd bij een gewone boete. Ikzeg niet dat t niet mag maar vreemd wel.
ronron1212
10 jaar geleden
Foto's worden wel vaker door de politie gemaakt als mensen zich niet kunnen legitimeren.

Andere antwoorden (1)

Op de openbare weg mag iedereen een foto van iedereen maken. Jij dus ook van die politie-agenten bijvoorbeeld.

Ik vraag me inderdaad net als jou af waarom ze dat in dit geval gedaan hebben. Volgens mij wordt er bij wildpassen gewoon direct een boete gegeven en gaat er echt geen foto in een politiedossier voor zo'n vergrijp.