ik ben gaan samenwonen, wat betekend dit voor mijn kinderalimentatie?

wordt het inkomen van mijn partner ook meegeteld?
zij heeft ook een kind, maar zij krijgt zelf geen alimentatie ivm co-ouderschap 50/50

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het inkomen van je partner wordt mee berekend voor de hoogte van de alimentatie.
Poet
10 jaar geleden
Bij de scheiding is de behoefte van de kinderen berekend adhv de trema-normen. Als jullie beiden je evenredige aandeel daarvan kunnen bekostigen zal er niets wijzigen. Wel als één van beide (of beiden) dat niet konden betalen en de één dus het tekort van de ander moet aanvullen.

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je kinderalimentatie betaald. Dit is vastgesteld bij de scheiding. Wel is het mogelijk om het bedrag te laten aanpassen. Hiervoor moet wel een verzoek ingediend worden door je ex-partner. De rechter kijkt dan of het bedrag aangepast kan/moet worden, uiteraard is dit afhankelijk van het bedrag dat je al betaald. Het is mogelijk dat deze beslist dat je meer moet betalen, want nu je samenwoont, gaan je lasten vaak omlaag. Je deelt ze immers met je nieuwe partner.
Maar zolang er geen verzoek wordt ingediend, is er dus niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik betaal al alimentatie. en mijn ex heeft een verzoek ingediend. Wat ik nog graag wil weten of het salaris van mijn nieuwe vriendin wordt meegenomen? We zijn niet getrouwd of wat dan ook. Ze woont alleen bij mij. Ik heb begrepen dat het puur om mijn draagkracht gaat, omdat die groter wordt nu ik ben gaan samenwonen. Maar dat mijn nieuwe vriendin geen financiele verplichtingen heeft naar mijn kind omdat we niet getrouwd zijn. Maar klopt dit verhaal wel?