Mag een contract opnieuw ingaan bij wijzigen gegevens?

Ik heb een contract afgesloten (voor hosting). Het contract is na 6 maanden maandelijks opzegbaar.

Ik wilde een administratieve wijziging doorgeven, maar nu zegt de maatschappij dat ik een nieuwe aanvraag moet doen waarbij de 6 maanden opnieuw ingaan. Hierdoor ben ik weer verplicht om 6 maanden te blijven.

Opzich ben ik heel te vrede, dus ik wil niet weg. Maar mijn vraag is of dit juridisch mag en zo ja, waarom wel of niet? Is hiervoor wetgeving waarop ik een beroep kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de voorwaarden waaronder het contract is afgesloten. Als in de algemene voorwaarden staat dat iedere wijziging op het contract leidt tot een nieuw contract met een looptijd van een halfjaar dan is het jammer maar helaas.

Of dit redelijk is, is iets anders. Als het je huisadres is omdat je gaat verhuizen dan is het flauw dat dit tot een nieuw contract leidt. Als deze verhuizing betekent dat men wijziging in de infrastructuur moet aanbrengen dan is het misschien weer niet onredelijk.

Uiteindelijk hangt het van de voorwaarden af (die in je bezit moeten zijn).

Toegevoegd na 1 minuut:
En waar je dus met het afsluiten van het contract mee akkoord bent gegaan.

(niet onbelangrijk om dit er bij te vermelden).