Is een mondelinge bod rechtsgeldig?

Ik heb een bod op ee bedrijf gedaan en achteraf mijn bod verlaagd in een tweede bod, wat is de rechtsgeldigheid hiervan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. echter als de tegenpartij niet accoord is gegaan met uw bod, is het niet tot een overeenkomst gekomen. bijkomend aspect bij mondelinge overeenkomsten is dat als er geen getuigen bij zijn, het moeilijk is, om te bewijzen dat een overeenkomst gesloten is.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus, ik heb een eerste bod gedaan dat hoger is als mijn 2e bod, dan kan dit?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
ja, dat kan. verstandig bij een bod, is om er een looptijd aan te koppelen. dus om aan te geven, hoe lang het bod van kracht blijft. kennelijk heeft de verkoper niet gereageerd op het eerste bod. u kunt dan een tweede bod doen. vraag is natuurlijk wel of verkoper met dit lagere bod dan wel accoord gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb eerst een bod gedaan van 120.000 en hiermee ging hij niet akkoord allereerst en gaf mij een tegenbod. Ik heb de zaken gesproken met een accountant en die vondt mijn bod te hoog waarop ik 110000 zij.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
juridisch gezien is er niks mis met hoe uw twee biedingen zijn gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer geholpen dank u wel. Hoeveel tijd kan ik koppelen aan mijn bod?
teusvh
10 jaar geleden
Maakt niet uit. 5 seconden is goed ("maar dan moet je nu akkoord geven" , maar het kan ook een maand of een jaar zijn.
Bij dergelijke bedragen is het overigens zeer aan te bevlen e.e.a. op papier te zetten. Dat kan in gewoon nederlands, zonder moeilijke zinnen. Liefst in tweevoud, waarbij beide partijen ondertekenen.
Alhoewel in sommige kringen alle handel is gebaseerd op vertrouwen, en men het juist niet vertrouwt als je dingen schriftelijk wilt vastleggen.
Als een mondeling aanbod niet geaccepteerd is, mag u altijd het aanbod veranderen. Als het wel geaccepteerd is, moet u zich aan het geaccepteerde bod houden.