Kan je in de US met een visum zomaar een wapen kopen?

ze delen ze uit als m&m's maar zien ze vuurwapen als zo'n gemeen goed, dat het echt dezelfde waarde heeft als een rol drop die ik als toerist ook kan kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
10.9K

Het beste antwoord

Ondanks het beeld dat hier misschien heerst over de USA zijn er wel degelijk regels omtrent de aanschaf en het bezit van vuurwapens.

Die regels verschillen sterk per lokatie (bijvoorbeeld de staat) en dan zijn er ook nog een aantal federale wetten en regels die dus gelden in het gehele land. Bij dat laatste moet je je bijvoorbeeld wetgeving voorstellen op het gebied van volautomatische vuurwapens, die zijn namelijk streng aan banden gelegd (maar er zijn wel uitzonderingen, waardoor je toch legaal in het bezit kunt geraken van een volautomatisch wapen, zelfs machinegeweren behoren tot de mogelijkheden).

Over het algemeen genomen zijn vergunningen vaak vereist voor het bezit van een vuurwapen, meestal wordt zo'n vergunning verstrekt na onder andere inlevering van een birth certificate (geboorteakte) en een aantal andere documenten, daarnaast variëren de eisen van geen strafblad hebben tot een heleboel andere mogelijkheden, soms zijn er bijna geen eisen.

Als buitenlander zul je daar toch moeilijk aan de benodigde papieren kunnen komen, hoewel je vast wel medewerking krijgt als je er een goede reden voor hebt.

In beginsel is het antwoord nee, je kunt niet zomaar een wapen kopen als buitenstaander in de USA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kopen is ook niet het probleem. Legaal of illegaal in Nederland krijgen is het probleem lijkt mij. In mijn periode als Nederlander levenend in Italia kon ik daar ook vuurwapens kopen via Amerikanen, Dat is niet moeilijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
En dus achter in de auto terug door europa nar Nederland brengen. Overigens nooit gedaan. Maar kopen was mogelijk en het risico erg laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kopen kan zo maar. Maar voor het bezit in Nederland heb je een vergunning nodig, en daar is niet zo maar aan te komen. Je moet een bewijs van goed gedrag hebben en lid zijn van een schietvereniging. Als alles goedgekeurd wordt, krijg je je vergunning, en mag je nog niks. De regeltjes hier in Nederland zijn streng. En terecht.
jc54
14 jaar geleden
Nee dat kan niet en ook niet als je niet in Amerika geboren bent... Je moet geboren en 16 of 18 zijn om een wapen te mogen kopen... Maar dan kun je ook uzi´s kopen en (bijna) alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een volautomatische Uzi, MAC10, M-11, M-16 of iets dergelijks koop je ook zomaar niet in de USA hoor Xinix. Daar gelden vrij strikte regels over produktiedatum en federale belastingen voor. Via een omweg is het wel mogelijk, maar dan heb je het wel over een omweg.
AWM
14 jaar geleden
Ik ben geboren! Dus mag ik er eentje kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 16 of 18 bent, a'man
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geboren of geboord
Nee, als buitenlander lukt jou dat niet. Je moet wel ingezetenen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je legaal in Amerika bent kun je een wapen kopen.
Veroordeelden, drugsverslaafden of illegale vreemdelingen mogen dat niet, maar hoe te controleren.
Via internet is het ook vrij eenvoudig om een wapen te kopen en zelfs in NL is, ondanks dat wapenbezit verboden is, dat wel mogelijk.
Trouwens kopen hoeft niet altijd. Als je als ingezetene een bankrekening opent, leveren sommige banken er een geweer bij. Nou ja.
Eenvoudiger is het om naar Belgie te rijden en daar een schietijzer te kopen. Lang leve de EU.