Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de (gevangenis)straf voor menselijke proefkonijnen?

Ik weet dat het niet vaak gebeurd omdat er strenge controles zijn, maar het is nog niet zo lang geleden, denk aan de 2de wereldoorlog dat er gewoon experimenten met mensen zijn geweest. Welke straffen staan hierop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
876
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je dan wat in gedachte?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen >:D ik toch niet grapjas. ik wil gewoon wat meer weten over de maatschappij. Niet zo slecht over mij denken xD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het Belgisch Strafrecht wordt dit gezien als een 'misdaad tegen de mensheid' en daarom worden zulke zaken voor het Hof van Assisen beslecht.

Het uitvoeren van experimenten op menselijke 'proefkonijnen' is een vorm van marteling of van biologische proefnemingen. Als de beklaagde enkel schuldig wordt geacht aan een van deze beschuldigingen dan hangt hem of haar een maximumstraf van 10 tot 15 jaar boven het hoofd. Indien echter aangetoond kan worden dan het slachtoffer hevig heeft geleden en/of de beklaagde een ernstig lichamelijk letsel bij het slachtoffer heeft veroorzaakt, waardoor de gezondheid van het slachtoffer ernstig heeft geleden, dan wordt minstens 20 jaar en maximum 30 jaar gevangenis gevorderd. Een levenslange gevangenisstraf worden alleen gevraagd als het slachtoffer door de martelpraktijken en de letsels die hij of zij er aan heeft overgehouden, sterft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha thanks!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding