fiets vernield, hoe kan ik de daders vinden?

hallo

Vandaag is bij een bushalte hier in de buurt mijn fiets vernield. Het achterwiel is praktisch dubbel gebogen. en het frame is ook aan gort. De bushalte zit op een industrieterrein bij een school. Omdat hier alleen maar bedrijven zitten en verder helemaal niks weet ik bijna zeker dat het een van die scholieren zijn die hun vervelen bij het wachten op de bus. Ik heb camerabeelden gevraagd van deze school maar deze stonden hier niet op gericht. Op de school zit pakweg 200 leerlingen de meesten komen met de auto of fiets. Dus ik schat hooguit 50 man die met de bus gaan. Zou ik de dader(s) kunnen krijgen, heb namelijk veel schade aan de fiets en het ergste is nog dat hij niet van mij is. Dus zou ik ze kunnen krijgen zonder bewijs materiaal?

zou ik bijvoorbeeld mogen zeggen dat ik camera beelden heb zodat ik ze wel kan vinden.

alle tips zijn welkom

alvast bedankt

groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Je zou kunnen proberen uit te vinden [posten in de buurt van de bushalte] welke scholieren de bus nemen. Vervolgens kun je contact leggen met iemand en hopen dat deze scholier bereid is jou te helpen. Misschien als je erbij vertelt dat er heel veel schade is, die je niet kunt [?] vergoeden, omdat je de fiets geleend had en dus niet van jou is...

Zonder bewijs kun je weinig bereiken.
Zou je zeggen dat je camerabeelden hebt, dan heb je ze al, dus dat helpt niet, want je probeert alsnog de daders te vinden, je spreekt jezelf dan tegen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tja.... honderden scholieren aanspreken en denken dat er eentje uit de school klapt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet honderden LEES wat V.S. schrijft : ca. 50 scholieren pakken de bus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan nog, dat doen ze verdeeld over de dag en je maakt jezelf echt niet populair om dat te gaan rondvragen.
Misschien aan de mensen vragen die dicht bij dat bushokje wonen of ze iets of iemand hebben gezien