Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beslissingstermijn van het CVOM bij een bestuurlijke strafbeschikking nadat er bezwaar geschreven is?

Op 7-7-13 heb ik een boete gekregen voor een niet-aangelijnde hond. Ik was het hier niet mee eens en heb dan ook een bezwaarschrift geschreven. Op 7 augustus heb ik een brief binnen gekregen dat ze mijn bezwaarschrift hebben ontvangen. De brief eindigt met de regel: 'De executie van de straf(-fen)/maatregel(-en)/aanwijzing(-en) opgelegd bij deze strafbeschikking worden/wordt hierbij -tot nader bericht- opgeschort.
We zijn inmiddels dus meer dan een half jaar verder. Binnen wat voor termijn kan/mag ik nog bericht ontvangen? En wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
866

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De termijn is 16 weken. Reageert het CVOM niet binnen die tijd, dan is de opschorting permanent geworden. En is de het bezwaar gegrond verklaard.
In dit geval is geen nieuws goed nieuws.
De kans dat u nader bericht zal opvangen is zeer klein.

U kunt het beste niets doen.
Maak geen slapende honden wakker.
De medewerkers van het CVOM zijn zeer goed in het niets doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding