Hoe rechtsgeldig is een handtekening tegenwoordig met de huidige photoshop technieken?

Tegenwoordig is het niet zeer moeilijk om een handtekening van iemand middels de computer over te nemen denk ik. Zo zou er bijvoorbeeld bij bepaalde verlengingen van contracten met enig knutselwerk een nieuw contract op worden gesteld. Wat is de huidige staat van wetgeving hierover en zijn er al precedenten met dergelijke fraude?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Een handtekening kan zeker nog wel rechtsgeldig zijn, belangrijk js dat er één of meerdere getuigen bij zijn, en de handtekening origineel is. Als deze gephotoshopt is is dat te zien.