Wat te doen als je toegangscontrole hebt als beveiliger en iemand met illegale spullen betrapt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat voor illegale spullen uit het bedrijf meegenomen illegale merkkleding spullen die niet mee naar binnen mogen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@ronnie41
....of illegale software ? (Als beveiliger van computersystemen)

Antwoorden (3)

Die spullen mag je in beslag nemen om vervolgens over te dragen aan de politie. Weigeren zij het af te geven, dan kun je de toegang weigeren met het oog op onregelmatigheden die zich kunnen voordoen wegens het bezit van illegale spullen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor illegale spullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De belangrijkste vraag is vaak: wat wil de opdrachtgever. De een wil dat je voor aangetroffen spullen die strafrechtelijk strafbaar zijn de persoon aanhoudt en de spullen in beslag neemt. Dat kost echter veel tijd en daarom kiezen genoeg opdrachtgevers er voor om te werken met een toegangsontzegging of het vrijwillig inleveren van de spullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stap een zorg voor een veilig situatie voor je zelf en je omgeving
Stap twee bel de politie of laat de politie bellen
Stap drie registreer wie die persoon is, wat hij bij zich heeft, waar de situatie zich bevind, wanneer het zich plaats vind. Kortom verzamel de feiten.
Stap vier indien mogelijk hou de die persoon aan en/of neem de illegale spullen in

Dit zijn veel stappen, maar een getrainde beveiliger doet deze stappen vrij snel achter elkaar.

En ongetrainde burger heeft dezelfde rechten en plichten. En een beveiliger heeft ook deze rechten en plichten.

Maar alleen de politie mag iemand met spullen welke tegen de wet zijn aanhouden en vasthouden.

En stap 4 doe dat met zoveel mogelijk mensen. Ga nooit in je eentje iemand aanhouden. Want je hebt getuigen nodig en alleen een politie agent mag in een nood
situatie iemand alleen aanhouden en is daar ook in getraind en bevoegd.

Voor de rest zie de andere antwoorden.