Mijn rijbewijs is erg versleten nou wil ik hem vervangen ziten daar onkosten aan vast?

Hij is gescheurd maar zit nog aan elkaar .
en ik denk dat zo een pasje ook makelijker is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Als je het niet doet kan het nog duurder worden je kan zelf een boete krijgen voor een slecht leesbaar ID rijbewijs
50 euro meestal krijg je wel gewoon een waarschuwing
maar ja een verkeerde moment zeg maar dag van je 50 euro
slim om het te vervangen dus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik weet wat ik weten wou .
groetjes jcklijn

Andere antwoorden (4)

Je moet de normale kosten betalen, tevens is de looptijd korter. Einddatum wordt dag datum vervanging + verlengingstermijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je betaald gewoon voor een nieuw rijbewijs.
Dit zou automatisch ook gebeuren als je hem MOET vernieuwen (qua datum) dus nu ook alleen dan eerder dan het echt moet.
Als hij ook echt slecht leesbaar is moet je hem sowieso al laten vervangen want het is je eigen verantwoordelijkheid dat hij leesbaar blijft, en je moet hem wel goed kunnen aantonen indien nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is nog best prijzig, in mijn gemeente 48 euro voor een pasje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de voorgangers ook al melden klopt.
Je kan je rijbewijs ten alle tijde vervangen op het gemeentehuis.
Hier zitten inderdaad ook kosten aan verbonden, maar de exacte prijs kan ik je niet geven. Dat verschilt namelijk per gemeente. Je kan je eigen gemeente wel bellen om te vragen hoeveel het in jouw geval gaat kosten.

Op het moment dat je nieuwe rijbewijs ingaat, begint ook de nieuwe looptijd (als ik me niet vergis is dat 10jaar).
De overige looptijd van dit "vod" vervalt dan dus.

Succes met je beslissing.