Hoeveel verlofuren krijgen ik eigelijk?

Ik begrijp niet waarom krijg ik alleen voor twee uren verlof om naar het maasstad ziekenhuis te bezoeken in rotterdam,alleen retour reizen kost mij al twee uur ongeveer,en daarna moet ik nog bezoek aan de allergoloog,welicht door dat ik hele dag willen vrij neem?
En bloedprikken naar het erasmus ziekenhuis geeft mijn werkleider alleen het kwartier verlof,om daar toe te gaan.
Omdat hij zei toen waarom kom jij niet terug werken,ik heb op de papier aangetoond dat ik moe ben,daarom verzoek aan hem hele dag vrij nemen,hij was in het vriendelijke manier geeft aan mij twee uur verlof.Klop dat?
En naar de Erasmus MC afdeling Maag-Darm-en Leverziekten een afspraak met de specialist in rotterdam,ik krijg alleen 2 uur verlof.mijn vraag is klop dat?

En mijn werkleider vertelde: hij was echt uit het hart komend zei tegen mij als naar het ziekenhuis bezoek krijgen alleen 2 uur verlof.
Ik vind wel goed natuurlijk,maar ik weet het niet zeker,daarom dit verzoek om een inlichtingen.

Mijn concluderen vraag is: Hoeveel verlof uren krijgen om naar het bloedprikken te rotterdam plus heen en terug reizen via schiedam?
En hoeveel verlof uren krijgen om naar het maasstad ziekenhuis in rotterdam te bezoeken plus heen en terug reizen via schiedam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Antwoorden (3)

De meeste werkgevers houden 2 uur aan omdat ze graag willen dat je buiten werktijd gaat, die 2 uur is wettelijk maar werk je bv. in ploegendienst dan hoeven ze je helemaal niets te geven maar geld de colance van de werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt natuurlijk ook vroeg in de ochtend (1e afspraak) of laat in de middag afspreken. Bloedprikken in het Erasmus kan al vanaf 7.30 uur dus ook dit valt te regelen. Als je op deze manier je afspraken regelt zal je werkgever ook zeer tevreden zijn. Wanneer het een keertje niet zo kan zal hij dat waarschijnlijk wel begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons is het de tijd die je ervoor nodig hebt.
Is afhankelijk van de organisatie en hun beleid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even nog dit als je geen 5 dagen in de week werkt wordt je geacht om op de tijden te gaan dat je niet hoeft te werken anders wordt van jou verwacht dat je de tijd inhaalt.