Is de website op Jamenda alles gratis rechtenvrij?

Ik wil het zeker weten of ik er doen kan wat ik er maar wilt ik kwam bijvoorbeeld dit tegen:

EHMA - Pizzicato - Various Artists
Instrumental, Electronic, Ambient, Piano

Als ik EHMA - Pizzicato op google typ dan schijnt die toch wel bekend te zijn, Kan ik er toch mee doen wat ik wil bijvoorbeeld zelf een tekst bij verzinnen en gewoon zingen en op youtube zetten ? het is maar een voorbeeldje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Bedoel je Jamendo?

Toegevoegd na 14 minuten:
Artiesten kunnen zelf op Jamendo kiezen onder welke licentie ze hun nummer op die website zetten, dit verschilt dus per nummer.

Als je bij Jamendo op EHMA - Pizzicato zoekt en op de download knop klikt opent zich een pop-up. Onderin de pop-up staat een kleine link die je zal leiden naar de licenties voor dat betreffende nummer. (rechts van de titel 'Creative Commons')

Dit is de licentieverklaring van EHMA - Pizzicato:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.nl

Je mag het nummer gebruiken om te bewerken, kopiëren, verspreiden, of er een afgeleiden van maken mits je altijd de oorspronkelijke artiest vermeld.

Als je het nummer bewerkt (zoals je eigen versie op youtube zingen) reizen deze regels met jouw versie mee.
Je kan dus nooit een hogere licentie claimen met een door jouw gemaakte versie.

Onderin op de licentiepagina's op creative commons kun je Nederlands als taal selecteren om vergissingen te voorkomen.