Wat mag ik doen met andermans spullen op prive grond? Er staan namelijk 2 auto's van dezelfde eigenaar op mijn grond, zou ik deze mogen verslepen?

Er staan namelijk 2 auto's van dezelfde eigenaar op mijn grond, zou ik deze mogen verslepen? Of is dat niet toegestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K

Antwoorden (5)

ik denk wel dat het toegastaan is hoor je mag ze gewoon verslepen maar ik zou het wel aan die eigennaar wel zeggen dat je het versleept hebt die auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jouw terein met een paal of hek hebt afgsloten kun je de politie bellen. Is je terein open en staat er alleen een bord dan zou ik niet gaan weg slepen de kosten zijn dan voor jou.

Probeer een hekwerk of paal voor je terrein te plaatsen dan heb je wat meer rechten en dan kun je ook op treden. Voor nu zou ik de eigenaren aanspreken voor het verwijderen van hun voertuig van jou terein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je relatie tot de eigenaar van die auto's ?

Normaal heeft een vreemde geen recht om zijn spullen daar te zetten en mag jij de wagens zelfs laten wegslepen door de politie.

Als je de eigenaar wél kent, spreek hem er over aan dat je de wagens weg wil. Doet hij vervelend, is het wegslepen op zijn kosten.

Als er geen papieren bij die wagens zijn en hij ontkent dat het zijn (of haar) wagens zijn, zou ik met de chassisnummers naar de politie gaan.

In elk geval beslis jij zelf wat er wel of niet op je eigen grond staat en wat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als op jouw grond op een voor anderen duidelijke wijze staat aangegeven dat die grond verboden te betreden is, kun je formeel de politie vragen de voertuigen te laten verwijderen.

Beter is wellicht als je de eigenaren van die voertuigen zelf benadert met het vriendelijke verzoek hun auto's van jouw grond te verwijderen.

Indien men geen gehoor geeft aan jouw verzoek, kun je hen sommeren de auto's van jouw grondgebied te verwijderen binnen een bepaalde redelijke termijn. B.v. binnen uiterlijk één dag.

Geeft men daar ook geen gehoor aan..dan kun je de politie verzoeken of zij een uiterste poging willen ondernemen bij de eigenaren van die voertuigen..en of zij die auto's bij verdere nalatigheid van die eigenaren willen laten verwijderen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan eerst een ultimatum aan de eigenaar stellen : binnen een week wil ik ze weg hebben van mijn erf , anders laat ik ze wegslepen