kan ik een jaar na aangifte verlies rijbewijs , deze aangifte nog gebruiken?

Ik heb een klein jaar geleden aangifte gedaan , maar geen nieuw rijbewijs aangevraagd , kan ik dit nog steeds doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat de aangifte oud is maakt niets uit.

Voor een aantal gemeenten geldt zelfs dat je helemaal geen proces-verbaal hoeft in te leveren, maar dat je zelf een verklaring invult bij je gemeente. Of dit het geval is kan worden nagevraagd bij de gemeente.

Maar normaal gesproken dan moet je een proces-verbaal inzake vermissing/diefstal van het rijbewijs inleveren bij de aanvraag bij de gemeente. Dit geldt ook als het rijbewijs is verloren in het buitenland. Dit proces-verbaal moet wel opgemaakt zijn door een ambtenaar van de Nederlandse politie.

Van een verjaringstermijn van die aangifte is echter nergens sprake.
(zou ook raar zijn: kwijt blijft kwijt)
Poet