Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn buren hebben auto´s met invalide parkeerkaarten. Beiden lopen dagelijks uitgebreid met de honden. Ik vermoed misbruik. Waar kan ik aangifte doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de gemeente. Die geeft invalidenparkeerkaarten uit en is dus belast met toezicht op de naleving. Bij aanvraag moet een medische verklaring worden getoond dus als sprake is van misbruik is de zaak wellicht ernstig omdat er dan ook sprake kan zijn van bedrog door een arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een medische verklaring tonen? Je wordt gewoon gekeurd door een arts die ingehuurd is door de gemeente. Vaak zal daarbij wel (na schriftelijke toestemming) informatie uit de behandelende sector worden gebruikt, maar noodzakelijk is dit niet. Er wordt dus niets getoond tijdens zo'n beoordeling - àls er gebruik gemaakt wordt van informatie van behandelaars, is dat dossierinformatie. Geen verklaring, maar gewoon informatie over diagnostiek en behandeling. De arts heeft dan deze informatie al wanneer je op het spreekuur komt, óf vraagt die daarna op. Dus áls er al sprake is van een onterechte toekenning, dan is er gewoon een inschattingsfout gemaakt door de beoordelend arts - eventueel als gevolg van misleiding van de aanvrager - en dat is geen bedrog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank, ik zal me daar oriënteren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding