Hoe zit de bezoekregeling bij de scheiding, Is het blijven slapen van ons kind bij mijn ex verplicht?

Mijn ex en i gaan scheiden mijn ex wil dat ons zoontje van 4 bij hem regelmatig gaat slapen . Maar mijn zoontje kan absoluut niet slapen als ik ( de moeder ) niet thuis is. Hij moet dan huilen en slaapt niet tot i er ben. Ik maak me dus zorgen is dit verplicht om te slapen ook bij de andere ouder ? Vanmij mag mn ex elke middag het zoontje zien maar over t slapen maak ik me zorgen. Is dit verplicht ? -

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (1)

Het omgangsrecht voor ouder en kind is pas in 1995 in de wet vastgelegd. De plicht om het contact van andere ouder en kind te bevorderen werd in 2009 in de wet opgenomen. Hoe een omgangsregeling er uit moet zien vertelt de wet niet."

Dus nee het is niet verplicht. Tenzij jij en je man er niet uit komen en een rechter bepaald dat je zoontje toch bij hem mag blijven slapen. Dan heeft jouw man het recht om hem te laten blijven logeren. Ook als jij dat niet wilt