Heb ik recht op een aanvullende bijstanduitkering?

Ik {30}heb een baan voor 10 uur per week, zit momenteel in de ziektewet en ben bezig met revalideren.Mijn loon zit rond de 400 euro per 4 weken en ik ontvang ong. 270 euro aan zorg en huurtoeslag van de belastingdienst.Ik ben per maand 700 euro kwijt aan vaste lasten. {zorgverzekering,huur g/w/l} ik kom dus niet tot nauwelijks rond...en nu vraag ik me dus af of ik recht heb op een aanvullende bijstandsuitkering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De netto uitkering voor een alleenstaande van 21 tot de pensioensgerechtigde leeftijd is € 643,41 Met vakantieuitkering € 677,27
Huur- en zorgtoeslag vormen geen inkomen.

Alle kans dus dat u recht heeft op een aanvulling op uw huidige inkomen.

Toegevoegd na 8 uur:
Uw inkomen wordt mogelijk ook nog aangevuld met een toeslag van 20% voor een alleenstaande..
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ En waarschijnlijk een toeslag.
fisbel
10 jaar geleden
Bedankt Maria16. Ik heb mijn antwoord aangevuld met behulp van uw opmerking.

Andere antwoorden (1)

Aanvragen kan altijd, Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus neem contact op met de sociale dienst. Kijk ook eens op www.berekenuwrecht.nl Misschien ziet u daar nog dingen waar u niet aan denkt
anneliez