Waarom mag er wel reclame worden gemaakt voor de E-sigaret, maar niet voor gewone sigaretten?

De laatste tijd zie ik regelmatig reclame voor de E-sigaret op TV. Maar voor gewone sigaretten mag geen reclame worden gemaakt. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nos.nl/video/28265-reclame-esigaret-blijft-verboden.html

Antwoorden (2)

Het antwoord is eigenlijk vrij simpel. De reden is dat reclame voor tabak verboden is. In een E-sigaret zit uiteraard geen tabak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch niet, het is een medicijn en ze mogen geen reclame maken: http://nos.nl/video/28265-reclame-esigaret-blijft-verboden.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je plaatst een video van 6 jaar geleden. Flavorfapes en tig andere E-sigaretten campagnes maken nu vol op reclame op TV.
ze maken reclame met de e-sigaret, omdat je door zo'n sigaret de kans krijgt om te stoppen met normaal roken, dus met sigaretten.
een E-sigaret is minder schadelijk omdat er geen teer en toevoegingen inzitten die in een normale sigaret wel zitten.
dus ze maken reclame ervoor, omdat een E-sigaret de juiste oplossing is tegen het roken van normale sigaretten