Ik ben getrouwd. Mijn vrouw heeft een zoon uit een eerder huwelijk. Welk erfrecht heeft die zoon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Hij krijgt een vordering op het deel waar hij recht op heeft van zijn moeder, van uw erfenis krijgt hij niets, tenzij dit in een testament staat vermeld. U heeft recht op de spullen en het geld van zijn moeder, op het moment dat u overlijdt, krijgt de zoon het deel van zijn moeder in geld. Je erft alleen van familie, tenzij er anders is vastgelegd in uw testament.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet zo dat,zoals in het 1e antwoord staat dat u "recht" heeft op alles van uw vrouw wanneer zij onverhoopt zou overlijden.
De zoon van de vrouw heeft wel recht op zijn kindsdeel.
U heeft hier over ook niet het vruchtgebruik.
Zolang de zoon niet volwassen is zal dat kindsdeel voor hem moeten worden veiliggesteld.
Zodra hij de volwassen leeftijd bereikt moet dit aan hem worden uitgekeerd.
De zoon erft daarentegen niets wanneer u overlijd en de erfenis zal in zijn geheel aan uw vrouw toekomen.
Pas als ook zij overlijd erft de zoon van uw vrouw.