Kan je in Haarlem nu helemaal geen vogels meer voeren?

In Haarlem is het nu strafbaar (boete 120 euro) als je meeuwen voert. Dit betekent dat als je andere vogels probeert te voeren en er ineens een meeuw aankomt die het brood weg pikt, je dan een strafbaar feit hebt gepleegd. Sterker nog, zodra er ergens een meeuw bij is 'verpest' de meeuw het voor de andere vogels aangezien je dan niet kunt voeren.
Is deze wet wel uitvoerbaar, aangezien meeuwen zich tussen alle andere vogels bewegen en wel tot 50 kilometer het land in gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En slecht voor de eendjes ook. Ik heb meermaals vernomen dat als je eenden voert, en die dus niet meer de hele dag hoeven te fourageren, dat ze zich dan gaan vervelen, en dat dan de mannetjes maar van pure ellende de godganse dag de vrouwtjes gaan zitten bestijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het niet over eendjes, ik had het over vogeltjes in het algemeen. Deze wet is gewoon belachelijk, aangezien het niet gespecifeerd genoeg in de wet staat nu, zoals ik duidelijk in mijn vraagstelling met toelichting aangeef.

Het beste antwoord

Ik las dat deze regel niet in z'n algemeenheid gehandhaafd gaat worden, dat is ook geen doen.
Het is meer de bedoeling dat er een signaalfunctie vanuit gaat.
Verder kan er gehandhaafd worden bij excessief gedrag, zoals bij een vrouw die de buren pestte door in alle vroegte dagelijks ladingen voer te gooien waar enorm veel meeuwen krijsend op af kwamen.
Voer dus gerust, maar overdrijf niet.
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang het geen echt bar winterweer is,is het best geen vogels te voeren want je leert hen zo hun instinct af om voedsel te zoeken,de doorsnee vogel is tot meer in staat dan je denkt en heeft geen bijvoeding nodig.Duiven en meeuwen zijn al zo talrijk dat dit niet meer normaal is.

Toegevoegd na 16 minuten:
De zin en onzin van het bijvoeren in de winter zal een eeuwige discussie blijven tussen de voor en tegenstanders van dit onderwerp. Zo hier weer eens de mening van een voorstander. Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet nodig zou hoeven zijn om onze gevleugelde vrienden van een extra hapje te voorzien. Zij allen zijn prima in staat om in de natuur hun natje en droogje bij elkaar te sprokkelen.
fremar
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
De vogelbescherming adviseert juist wel het hele jaar door bij te voeren, dit komt de algemene conditie van de vogels ten goede.
fremar
10 jaar geleden
De zin en onzin van het bijvoeren in de winter zal een eeuwige discussie blijven tussen de voor en tegenstanders van dit onderwerp. Zo hier weer eens de mening van een voorstander. Laat ik beginnen met te zeggen dat het niet nodig zou hoeven zijn om onze gevleugelde vrienden van een extra hapje te voorzien. Zij allen zijn prima in staat om in de natuur hun natje en droogje bij elkaar te sprokkelen.
http://www.vogelasiel.nl/vogels-voeren-in-de-winter-januari-2011/
Rieneke1
10 jaar geleden
Heb je je eigen link wel goed gelezen fremar? :)